joi, 16 ianuarie 2014

Album cinematografic

Cautand cartile copilariei mele (sa le citesc povesti de demult si prichindeilor mei) am descoperit in podul casei, printre o multitudine de obiecte uitate, langa un gramofon si un teanc de discuri ciobite, un maldar de reviste de prin anii '20-'30. Printre foile lor invechite, erau si fotografii, vederi, cu imagini si chipuri din filmele de odinioara.
Picii mei sunt inca mici si nu cunosc adevarata valoare a celor descoperite si, cum nu am vrut sa ma bucur numai eu de chipurile acelor actori de film care au defilat pe ecrane, din indepartatul an 1916, vi le arat voua.

Tanara actrita Billie Burke debuteaza in comedia muta PEGGY (1916): o tanara americana,  Peggy Cameron, care merge in vizita la unchiul ei in Scotia.Nimic neobisnuit pana acum, insa scenele de comedie sunt cu multa maiestrie realizate iar felul in care interpreteaza juna eroina starneste admiratia oricarui privitor.

Am avut placerea sa o revedem si in filmul meu de suflet The Wizard of Oz / Vrajitorul din Oz (1939), in rolul secundar Glinda. O zana buna, tanara si frumoasa care o ajuta pe copila Doroty sa ajunga din nou acasa. Va las placerea sa urmariti si acest film dar si interpretarea tinerei actrite Billie Burke: 


Prea putini mai stiu despre Marie Doro, o americanca tanara care debuteaza in 1915, un an mai tarziu aparand in capodopera lui Dickens, Oliver Twist. Transpusa pentru prima oara pe ecran, descria suferintele indurate de un copil sensibil si precoce in trista lui existenta. Rolul micului orfan nu era detinut de un baietel, ci de Marie Doro. Chipul ei gingas si silueta ei baieteasca se apropiau de tipul eroului descris de Dickens.

Alba ca zapada nu putea lipsi din seria primelor basme transpuse in film. In prima sa versiune cinematografica, incantatoarea povestire a fratilor Grimm avea ca interpreta pe Marguerite Clark, cei 7 pitici erau pitici adevarati, iar printul era intruchipat de actorul Creighton Hale. Filmul a fost turnat intr-o padure ce crea de minune atmosfera fantastica a povestii.
Spre marea mea bucurie, am gasit pe internet filmul pe care l-am revazut cu o deosebita placere:
Alba ca zapada (1916)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Facebook